Beställning
I samband med beställning eller offert erbjuder vi dig som kund max två stycken gravstensritningar. Om du önskar fler ritningar kommer denna kostnad att faktureras. Ritningen som görs via webbsidans konfigurator är vägledande för GRFs originalritning som ligger till grund för beställningen. Därför förbehåller sig GRF rätten att ändra struktur, namnuppställning, placering av dekor, textstorlek, storlek på sten och så vidare om det kunden önskat inte går att tillverka. Kunden informeras vid sådana fall.
När du slutfört din beställning visas samt skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Efter att en beställning lagts gör vi en originalritning som sedan ligger till grund för beställningen och även skickar över till kunden. Du som kund måste därefter bekräfta beställningen via e-post, att du godkänner din order utifrån GRFs originalritning.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@grf.se.
Betalning
Faktura för beställningen skickas ut i samband med att stenen monteras på gravplatsen.
Leverans
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@grf.se.
Våra leveranstider är enligt orderbekräftelse. Hanteringstillägg tillkommer vid leverans utanför ordinarie område.
Trygghetsgaranti och skadegaranti
Mer information om vår garanti finns att läsa här.
Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Ångerrätt
Varorna som säljs på denna webbplats är specialtillverkade och omfattas inte av lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59). Vi erbjuder dock dig som kund en ångerrätt på 24 timmar från det att du mottagit din orderbekräftelse.
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@grf.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret finnas med.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter
innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller
felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande
konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till info@grf.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att
åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den
defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står
för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att
neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med
gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer
från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta
skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för
förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force
Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda,
krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för
eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av
respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella
tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar
inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad
kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker
alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk
information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om
att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att
följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du
besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika
funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar
cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när
som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att
publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i
samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan
lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända
dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat
EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform
för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.